Tehnologie - Xiaomi atacă puternic piaţa auto
Perspective / 14 iulie

Sursa foto: facebook / Xiaomi
Xiaomi, cunoscut până de curând mai ales pentru smartphone-uri şi dispozitive inteligente, îşi afirmă cu forţă prezenţa în sectorul auto. Cel mai recent model electric al companiei, SUV-ul YU7, a înregistrat aproape 300.000 de precomenzi într-o singură oră, potrivit unui anunţ publicat de companie pe reţeaua de socializare Weibo.
Lansat luna trecută, YU7 este un SUV cu cinci locuri, cu un preţ de pornire de 253.500 de yeni (aproximativ 30.200 de euro), care promite să rivalizeze cu modele consacrate de la Tesla, BYD sau Nio. Valul de precomenzi demonstrează atât încrederea în brandul Xiaomi, cât şi apetitul uriaş al consumatorilor chinezi pentru vehicule inteligente de nouă generaţie. "E o nebunie. În două minute am primit 196.000 de precomenzi, dintre care 128.000 ferme şi nerambursabile", a declarat fondatorul şi CEO-ul Lei Jun, vizibil emoţionat într-o înregistrare video distribuită după lansare.
YU7: tehnologie de vârf şi preţ competitiv
Deşi detaliile tehnice complete despre YU7 nu au fost făcute publice integral, este clar că Xiaomi mizează pe funcţii avansate de conducere asistată, conectivitate extinsă şi design futurist, integrând expertiza sa din zona gadgeturilor inteligente în universul auto. Modelul vine în continuarea berlinei SU7, lansată în 2024, cu care Xiaomi a intrat pentru prima oară în piaţa auto. Lansarea SU7 s-a bucurat de o primire entuziastă, deşi a fost umbrită de un accident tragic în martie 2025, în care trei studenţi au decedat în urma unei coliziuni produse în timp ce vehiculul se afla în modul de conducere asistată.
O strategie susţinută de statul chinez
Interesul brusc şi masiv pentru modelele Xiaomi reflectă nu doar încrederea în marcă, ci şi un climat economic favorabil. Guvernul chinez a anunţat recent o serie de măsuri pentru stimularea consumului intern, cu accent pe produse de înaltă valoare adăugată, inclusiv vehicule electrice şi tehnologii verzi. "Suntem poate martorii unui fenomen istoric în industria auto chineză", a subliniat Lei Jun, sugerând că Xiaomi ar putea deveni rapid unul dintre liderii acestui segment în plină expansiune. Premierul Li Qiang a reiterat în această săptămână ambiţia Chinei de a deveni o superputere a consumului intern, iar Xiaomi pare perfect plasată pentru a profita de acest context favorabil. Succesul SUV-ului YU7 nu este doar o demonstraţie de forţă comercială, ci şi un test important pentru capacitatea Xiaomi de a livra rapid şi în siguranţă un număr mare de vehicule complexe. De asemenea, incidentul tragic de la începutul anului ridică întrebări importante legate de siguranţa sistemelor de conducere autonomă - o temă care va rămâne în centrul atenţiei, pe măsură ce tehnologia avansează. Cu toate acestea, valul de încredere din partea consumatorilor sugerează că inovaţia şi accesibilitatea pot genera loialitate masivă, iar Xiaomi pare decisă să transforme rapid YU7 într-un succes global - nu doar local.